Emotii de ACTUALA mamica

Diversificarea la noi

Posted on: December 10, 2010

Diversificarea este un subiect destul de amplu discutat in cartile de specialitate dar si pe internet. Am stat si am citit ore bune despre ce si cum … iar concluzia la care am ajuns este “cate bordeie atatea obiceie”. Fiecare medic are propriile scheme si recomandari in ceea ce priveste diversificarea alimentatiei. Am gasit exemple in care i se dadeau copilului ou si carne de pui pe la 6 luni.
Decizia pe care am luat-o a fost aceea de a asculta sfatul pediatrului nostru si sa incepem cu sucul de mar.
Inainte sa intru in detalii iata care sunteregulile generale ale diversificarii:
1. Se introduce cate un singur aliment odata, acomodarea facandu-se timp de 5 zile.
2. Se incepe cu 2-3 lingurite si se creste treptat pana se ajunge la inlocuirea unei mese.
3. Daca copilul refuza un aliment se face pauza cateva zile si se incearca din nou.
4. Nu se da laptic (san sau formula) inainte cu 1 ora de masa diversificata si 1 ora dupa aceasta.
5. La copii alimentati la san diversificarea se incepe la 6 luni, iar la cei pe formula la 4-5 luni.

Ei bine noi am inceput diversificarea la aproximativ 4 luni jumatate cu sucul de mar. Nu pot sa spun ca a incantat-o la maxim insa nu a facut figuri :). Am inceput cu 10 ml, 30, 60 … iar apoi am inceput sa pun si pulpa putin cate putin. Acum am ajuns sa mancam jumatate de mar la o masa.
Urmatoarea masa pe care am introdus-o a fost cea de legume. Am inceput cu supa clara tot 10ml, 30, 60, adaugand treptat si piureul din legumele pasate. Supa am facut-o la inceput din morcov, patrunjel radacina si telina. Am mai adaugat si putin dovlecel, iar in curand vom pune si putin cartof.
Avand nin vedere ca domnisoara mea este foarte supla, recent am introdus si cerealele in alimentatie. Eu ii dau cereale cu aroma de fructe de la Humana … cu lapte inclus.
Urmeaza sa papam branzica facuta in casa. La 500 ml de lapte in fiert se pun 4 pastile de calciu lactic. Apoi se strange in tifon.

In acest moment meniul nostru zilnic arata cam asa:

ora 7 – 150-170 ml lapte
ora 10 – mar ras
ora 13 – piure legume
ora 17 – 150-170 ml lapte
ora 20 – cereale cu fructe si lapte inclus 170 ml
ora 3 – lapte – 150 ml

Sunt fericita ca nu face nazuri la legume … am inteles ca e “la moda” 🙂 printe bebei, mai jos puteti vedea dovada.

3 Responses to "Diversificarea la noi"

ce vesela e mozolita mica!!! 🙂
Sa aveti pofta (ea) si rabdare (mami)!

Si pentru ca unii copii nu sunt atat de norocosi iti propun sa ajuti cum poti copii orfani http://totuldesprecopii.wordpress.com/2010/12/12/carti-pentru-orfani-ajutat-cum-poti/

Vai,ce mozolici e ochioasa mica!E foarte bn ca nu face nazuri la mancare!Va doresc ca si restul diversificarii sa fie la fel de usor si frumusetea mica sa fie o mancacioasa!

Leave a Reply

