Emotii de ACTUALA mamica

Sarcina … si jobul

Posted on: February 22, 2010

Sarcina aduce de obicei o serie de “evenimente” si stari care influenteaza toate aspectele vietii noastre.  Unul dintre aceste aspecte este jobul. Poate va veti intreba care sunt efectele si in ce masura influenteaza o sarcina activitatea profesionala a unei femei.

Ei bine, in primul trimestru exista greturile (dar nu obligatoriu in toate sarcinile). Eu una nu am fost foarte norocoasa … si am trecut prin starile matinale nu tocmai placute ce vin odata cu bebe. Avand in vedere ca nu te simti bine … evident ca vei ajunge mai tarziu la servici. Eu am discutat cu seful meu si i-am explicat care este situatia, iar el ca un proaspat tatic ce este m-a inteles perfect. Am cazut de acord sa vin la servci mai tarziu … si sa plec mai tarziu, in functie de cum reusesc sa imi termin task-urile.

Eu ma pot considera norocoasa pentru ca am parte de un sef foarte intelegator si in plus si proaspat tatic.  Are in spate o experienta personala destul de recenta in ceea ce priveste graviditatea. Imediat ce l-am anuntat ca voi fi mamica (asta se intampla la prin saptamana 11) mi-a spus ca va incerca sa imi faca ultimele luni inainte de sarcina cat mai usoare. Nu uitati ca imediat ce anuntati la servici sa faceti si o instiintare insotita de o adeverinta de la medicul de familie. Este necesara pentru dosarul ITM – pe baza caruia veti primi indemnizatiile de maternitate si lauzie.

In trimestrul 2 se intaleaza oboseala … deci scade si capacitatea de concentrare. Cel putin la mine asa e. Am inceput sa dor tot mai mult. Ajung bineinteles tot mai tarziu, si asta nu pentru ca  nu as vrea sa vin mai devreme … dar nu ma pot trezi. In acest moment pot aparea diverse reactii/ vorbe de la colegii care traiesc cu senzatia ca avem parte de anumite tratamente speciale dor pentru ca suntem gravide.  Problema e ca de cele mai multe ori vad cand vin mai tarziu … insa cand plec eu ei sunt deja plecati. Asadar …. asa ca eu cred ca trebuie sa le aratam ori de cate ori avem ocazia ca suntem la fel de implicate in ceea ce facem si ca muncim la fel de mult ca ei. Chestia asta cu “colegialitatea” are la baza acelasi principiu ca si “capra vecinului”.

La capitolul concedii si indemnizati pot sa va spun urmatoarele. Din research-urile mele exista urmatoarele tipuri:

Concediu de maternitate care este format din concediul de sarcina si concediul de lauzie. Concediul pentru sarcina care se acorda pe o perioada de 63 de zile inainte de nastere, iar concediul pentru lauzie pe o perioada de 63 de zile dupa nastere). Concediile pentru sarcina si lauzie se pot compensa între ele, in functie de recomandarea medicului, in asa fel incat durata minima obligatorie a concediului de lauzie sa fie de 42 de zile calendaristice.

  • Indemnizatia de maternitate se calculeaza ca 85% din salariul mediu din ultimele 6 luni anterioare primei zile de concediu medical.

– Condediu cresterea copilului este concediul de care putem beneficia pana la varsa de 2 ani (a copilului). Se poatea corda atat mamicilor cat si taticilor. Dar doar 1 parinte odata. Acest concediu se ia imediat dupa concediul de lauzie.

  • Indemnizatia de cresterea copilului – aici parerile sunt impartite. Nici pana in ziua de azi nu am reusit sa aflu daca se plateste din salariul brut sa din salariul net. Cert e ca se face media ultimelor 12 luni de dinaite de nastere.

Cam asta este cu jobul si sarcina. Momentan sunt in saptamana 21 … deci pot spune ca greul abia acum incepe :).

5 Responses to "Sarcina … si jobul"

si mai vin si eu cu o completare… apropos de CIC. chiar daca intra mama la inceput in concediu, pe tot parcursul celor doi ani, poate face schimb cu tatal.

da … parca asa auzisem si eu. Mie personal mi se pare un lucru foarte bun.

Legat de colegii cei “draguti” pot sa iti spun ca trebuie sa te obisnuiesti, eu ar trebuie sa incep munca si m-am lovit de 2 colege noi care sunt atat de rele de ma doare si acum capul. Si inca nu am inceput munca ci doar am trecut pe acolo ca sa vorbesc cu sefa.
Si cand ma gandesc ca cea mai rea dintre ele a fost angajata de mine, imi vine………………
Asta e ce sa ii faci asa sunt unele femei “dragute”.

“Cainii latra … ursul trece!” Eu am noroc ca majoritatea colegilor sunt foarte draguti. Nu ma pot plange deloc. Am senzatia ca unii chiar ma rasfata putin ;).

Sper sa nu ai ocazia sa treci prin ce am trecut eu.

Ma bucur sa aud ca nu e chiar toata lumea rea.

Leave a Reply

